Pod koniec maja, w restauracji Mielżyński przy ulicy Czerskiej w Warszawie odbyła się uroczysta gala wieńcząca I edycję akcji „KUKBUK Poleca”. Celem programu jest dotarcie i wyróżnienie inicjatyw kulinarnych oraz rzemieślniczych, dla których najważniejsza jest jakość. Z ponad 450 nadesłanych do redakcji KUKBUK-a produktów od prawie 100 lokalnych producentów oraz rzemieślników, jury (w składzie: Daria Pawlewska, Basia Starecka, Grzegorz Łapanowski, Robert Trzópek, Marek Cecuła oraz Przemysław Sendzielski) wyłoniło 15 najlepszych producentów, którym wręczyło statuetki. Wśród nich znalazły się dwie firmy z województwa wielkopolskiego – Miód od Kulmy i I Love Nature. Certyfikat „KUKBUK Poleca” przyznawany będzie cyklicznie na okres jednego roku.
Produkty oceniane były m.in. pod kątem smaku, zapachu, składu, opakowania, wyglądu i jakości w pięciu kategoriach: produkty nieprzetworzone, produkty przetworzone, napoje alkoholowe, napoje bezalkoholowe, rzemiosło.
Jury przyznało certyfikat KUKBUK Poleca dwóm firmom z Wielkopolski. Są to:
- Miód od Kulmy (w kategorii żywność przetworzona) – za smakowitą opowieść o pracy pszczół i wzruszające wskazówki na zakrętce od słoika. Za kremowy miód o niebiańskim smaku, który unosi nas jak na skrzydłach.
- I Love Nature (w kategorii rzemiosło) – za prostotę i dbałość o najmniejszy detal w kawałku ręcznie rzeźbionego drewna. Dzięki delikatnym formom chochli, łyżek czy deseczek do siekania radość z gotowania zagości w każdej kuchni.
Opisy wyróżnionych marek przybliżone zostaną w specjalnej zakładce na www.kukbuk.com.pl. Odznaki KUKBUK Poleca przyznane zostały na rok, co oznacza że można będzie się nimi legitymować do połowy 2018 roku.
„Skala akcji przerosła nasze oczekiwania. Do redakcji dotarło mnóstwo fantastycznych produktów. Ogromnie nas to cieszy, dając nadzieję, że jakościowe produkty polskie znajdują coraz większe zainteresowanie. Praca ludzkich rąk to dla nas wartość bezcenna, a jej owoce – naturalne produkty z prostym składem i wiadomym pochodzeniu oraz oryginalne przedmioty rzemieślnicze codziennego użytku są alternatywą dla zalewającej nas masowej bylejakości. Znak „KUKBUK Poleca” jest symbolem uczciwości wytwórców, wyrazem zaangażowania i troski o dobro konsumenta. Chcemy, aby usłyszała o nich cała Polska. – mówi Daria Pawlewska, redaktorka naczelna i wydawczyni magazynu kulturalno-kulinarnego KUKBUK.
„Dla mnie jako kucharza dobry produkt to podstawa, od niego wszystko się zaczyna. Cały czas poszukuję takich, które mnie zachwycą, dlatego tak chętnie zgodziłem się wziąć udział w akcji „KUKBUK Poleca”. Poziom tego konkursu bardzo pozytywnie mnie zaskoczył i utwierdził w przekonaniu, że mamy w Polsce ogromny potencjał i naprawdę wiele znakomitych jakościowo produktów.” – dodaje Grzegorz Łapanowski, kucharz i juror w programie „Top Chef”.
Partnerami akcji „KUKBUK Poleca” są: Kuchnia+, RDC, wp.pl, Food Service, Rano Zebrano, Slow Market, Slow Weekend.
Więcej informacji oraz regulamin na: www.kukbuk.com.pl
KUKBUK to wielowymiarowa platformaobejmująca: magazyn kulturalno-kulinarny wydawany
w wersji drukowanej i w postaci aplikacji na urządzenia mobilne, zintegrowane kanały social media (facebook.com/kukbuk,instagram.com/kukbuk_official,youtube.com/user/KUKBUKMagazyn), bogatą w treści stronę internetową oraz e-sklep (sklep.kukbuk.com.pl).
Każde ogniwo platformy stanowi połączenie wysokiej jakości autorskich sesji fotograficznych z ciekawymi artykułami o tematyce związanej z szeroko rozumianą kulturą jedzenia, zjawiskami socjologicznymi, sztuką i dizajnem w świecie kulinariów. Wersja papierowa i mobilna magazynu oprócz sześciu numerów regularnych obejmuje również trzy wydania specjalne: KUKBUK Rodzina, KUKBUK Zima oraz KUKBUK Podróże i Dizajn. Magazyn jest dostępny w ponad 800 punktach sprzedaży w całej Polsce. Przez 4 lata istnienia na rynku KUKBUK zdobył wiele nagród i wyróżnień w prestiżowych konkursach, m.in. brązowe i srebrne miecze KTR oraz nagrody Izby Wydawców Prasy – GrandFront. Dystrybucja odbywa się poprzez wysyłkę bezpośrednią oraz sprzedaż w salonach prasowych: Empik, Inmedio, Relay, Kolporter i Ruch, a także w sklepach dizajnerskich, restauracjach, klubach i salonach spa.