Aby utrzymać się na rynku i osiągnąć sukces, współcześni przedsiębiorcy muszą dotrzymywać kroku rozwijającej się technologii. Najważniejszą bodaj gałęzią marketingu jest obecnie marketing internetowy. Wyjaśniamy, na czym polega SEO i SEM marketing.
Usługi SEO (Search Engine Optimization) – klucz do skutecznej kampanii marketingowej
Profesjonalne agencje SEO/SEM, takie jak funkymedia, oferują swoje usługi w zakresie skutecznego pozycjonowania stron internetowych. Warto uświadomić sobie, że kampania SEO i SEM musi być przemyślana i odpowiednio zaplanowana. Składa się na nią wiele elementów, na które trzeba zwrócić uwagę i je dopracować (jak chociażby merytoryczne treści, czyli content marketing). Dlatego też najlepiej powierzyć tę kwestię specjalistom, którzy zajmują się projektowaniem i wdrażaniem takich kampanii na co dzień.
Przejdźmy jednak do rzeczy: czym właściwie są usługi SEO? SEO (ang. Search Engine Optimization) to szeroko zakrojone działania, prowadzone na stronie internetowej (on-site), jak też poza nią (off-site). Celem tych działań jest optymalizacja strony w taki sposób, aby wyświetlała się wysoko w wyszukiwarce Google. Działania prowadzone poza stroną internetową mają natomiast za zadanie pozycjonować stronę.
Podczas przygotowywania strategii SEO należy zwrócić uwagę na kilka aspektów:
-
Audyt SEO
-
Optymalizacja techniczna strony internetowej
-
Optymalizacja treści
-
SEO copywriting
-
SEO PR
-
SXO
-
Bezpieczeństwo
Jak zatem widać – jest tego całkiem sporo. Zespół specjalistów SEO – po przeprowadzeniu audytu i przeanalizowaniu konkurencji – opracuje skuteczną strategię. Pozycjonowanie stron internetowych oraz ich optymalizacja sprawią, że dotrzesz ze swoją ofertą do szerokiego grona potencjalnych klientów.
SEM (Search Engine Marketing), czyli działania SEO połączone z PCC (pay-per-click)
Z definicji SEM to w dużej mierze działania SEO, o których wspominaliśmy wcześniej. Podczas kampanii marketingowej w Internecie trzeba działać wielotorowo i łączyć ze sobą różne rozwiązania. Współcześnie mianem SEM określa się przede wszystkim płatne reklamy (czyli PCC).
Tutaj również działania nastawione są na widoczność strony i poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Płatne reklamy (Google Ads, Facebook Ads itp.) to z pewnością przydatne narzędzia. Dają efekt w postaci wyemitowanej reklamy od razu po wykupieniu kampanii.
Warto jednak mieć na uwadze, że kampania SEO/SEM to właściwie nieustający proces optymalizacji strony internetowej. Kluczem do sukcesu są przemyślane działania, przygotowane uprzednio przez specjalistę SEO.