SEO i SEM – skrótowce, które musisz znać, jeśli chcesz efektywnie promować firmę

SEO i SEM – skrótowce, które musisz znać, jeśli chcesz efektywnie promować firmę

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Aby utrzymać się na rynku i osiągnąć sukces, współcześni przedsiębiorcy muszą dotrzymywać kroku rozwijającej się technologii. Najważniejszą bodaj gałęzią marketingu jest obecnie marketing internetowy. Wyjaśniamy, na czym polega SEO i SEM marketing.

Usługi SEO (Search Engine Optimization) – klucz do skutecznej kampanii marketingowej

Profesjonalne agencje SEO/SEM, takie jak funkymedia, oferują swoje usługi w zakresie skutecznego pozycjonowania stron internetowych. Warto uświadomić sobie, że kampania SEO i SEM musi być przemyślana i odpowiednio zaplanowana. Składa się na nią wiele elementów, na które trzeba zwrócić uwagę i je dopracować (jak chociażby merytoryczne treści, czyli content marketing). Dlatego też najlepiej powierzyć tę kwestię specjalistom, którzy zajmują się projektowaniem i wdrażaniem takich kampanii na co dzień.

Przejdźmy jednak do rzeczy: czym właściwie są usługi SEO? SEO (ang. Search Engine Optimization) to szeroko zakrojone działania, prowadzone na stronie internetowej (on-site), jak też poza nią (off-site). Celem tych działań jest optymalizacja strony w taki sposób, aby wyświetlała się wysoko w wyszukiwarce Google. Działania prowadzone poza stroną internetową mają natomiast za zadanie pozycjonować stronę.

Podczas przygotowywania strategii SEO należy zwrócić uwagę na kilka aspektów:

  • Audyt SEO

  • Optymalizacja techniczna strony internetowej

  • Optymalizacja treści

  • SEO copywriting

  • SEO PR

  • SXO

  • Bezpieczeństwo

Jak zatem widać – jest tego całkiem sporo. Zespół specjalistów SEO – po przeprowadzeniu audytu i przeanalizowaniu konkurencji – opracuje skuteczną strategię. Pozycjonowanie stron internetowych oraz ich optymalizacja sprawią, że dotrzesz ze swoją ofertą do szerokiego grona potencjalnych klientów.

SEM (Search Engine Marketing), czyli działania SEO połączone z PCC (pay-per-click)

Z definicji SEM to w dużej mierze działania SEO, o których wspominaliśmy wcześniej. Podczas kampanii marketingowej w Internecie trzeba działać wielotorowo i łączyć ze sobą różne rozwiązania. Współcześnie mianem SEM określa się przede wszystkim płatne reklamy (czyli PCC).

Tutaj również działania nastawione są na widoczność strony i poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Płatne reklamy (Google Ads, Facebook Ads itp.) to z pewnością przydatne narzędzia. Dają efekt w postaci wyemitowanej reklamy od razu po wykupieniu kampanii.

Warto jednak mieć na uwadze, że kampania SEO/SEM to właściwie nieustający proces optymalizacji strony internetowej. Kluczem do sukcesu są przemyślane działania, przygotowane uprzednio przez specjalistę SEO.

Ezoteryczny Poznań

Ezoteryczny poznań to lokalny serwis informacyjny o Poznaniu i całej Wielkopolsce. Piszemy o aktualnościach, lokalnych atrakcjach, sztuce i kulturze. Wspieramy wyjątkowe inicjatywy lokalne, piszemy o przejawach wyjątkowej przedsiębiorczości lokalnej i wszystkim tym co interesuje Poznaniaka.

Najnowsze artykuły

Search