W niektórych markach samochodów zdarza się pojawianie się konkretnych problemów i usterek poza ogólnym zużyciem i eksploatacją części.
W niektórych markach samochodów zdarza się pojawianie się konkretnych problemów i usterek poza ogólnym zużyciem i eksploatacją części. Znajomość tych potencjalnie typowych awarii może pomóc Ci zwrócić uwagę na problematyczne kwestie związane z samochodem. Niemieckie Volkswageny to generalnie bardzo trwałe, solidne i niezawodne samochody – jednak i one narażone są na pewne niewielkie usterki. Oto kilka z najczęściej występujących problemów.
1. Kontrolka silnika
Jest to stosunkowo nowy problem, który występuje się przy niskim przebiegu w modelach hybrydowych Jetta 2013. Sprawcą jest potencjalnie nieprawidłowy czujnik lub problem z oprogramowaniem. Świecąca się kontrolka silnika w późniejszych modelach Volkswagena może mieć różnorakie powody - od nieszkodliwych do bardziej poważnych, ale zawsze lepiej jest sprawdzić tę kwestię w autoryzowanym serwisie Volkswagena (np. w Poznaniu przy ulicy Jadwigi Wajsówny 9).
2. Szlam olejowy
W modelach Passata z początków roku 2000, zaniepokojenie wzbudził problem z awarią silnika spowodowanych nagromadzeniem osadów olejowych. Problemy zaczynają się między 12000 a 15000 km przebiegu. Jeżeli w grę wchodzi inny niż integralny problem z samochodem, można zazwyczaj unikać zbierania się szlamu olejowego, postępując zgodnie ze wszystkimi wytycznymi producenta dotyczących zmian oleju i rodzaju używanego oleju. Pamiętaj, aby umawiać się na regularne zmiany oleju w autoryzowanym serwisie Volkswagena.
3. Uszkodzenia wiązki przewodów
Jest to typowy problem w modelu Jetta z 2006 r. Problem występuje po przejechaniu około 160 tysięcy kilometrów. Problemy z elektrycznością powinny być sprawdzane przez wykwalifikowany serwis.
4. Świecąca się kontrolka poduszki powietrznej
Ten sam model 2006 Jetta ma problem z zapalaniem się kontrolki poduszki powietrznej. Ten problem rozpoczyna się w pobliżu 160 tysięcy kilometrów. Jeśli ta kontrolka zaświeci się, należy zabrać samochód do warsztatu, aby sprawdzić, czy poduszka powietrzna jest prawidłowo zainstalowana. Pamiętaj, że jeśli zostaniesz zatrzymany przez policję, awaria poduszki powietrznej może kosztować Cię mandat. Ten niewielki problem może zostać z łatwością rozwiązany przez serwis Volkswagena w Poznaniu.
5. Awaria cewki zapłonowej
Passat z 2004 roku ma problem z awarią cewki zapłonowej. Ta usterka pojawia się po przejechaniu około 100 tysięcy kilometrów. Dobre warsztaty zazwyczaj mają tę część zamienną pod ręką, ponieważ jest to dość powszechny i łatwy do usunięcia problem.
Najlepszym sposobem na uniknięcie awarii lub naprawienie problemów, które już się pojawią jest skorzystanie z fachowej pomocy w autoryzowanym serwisie.