Współczesna gospodarka wymusza na przedsiębiorstwach idealne dostosowanie do wymagań odbiorców. Jeśli chce się zaspokoić najważniejsze ich wymagania, do obsługi transakcji potrzebny będzie system dedykowany. Jego zamówienie przynosi korzyści również samemu przedsiębiorstwu, ponieważ buduje ono siłę konkurencyjną. Dzięki systemowi dedykowanemu można zaoferować odbiorcom usługi i rozwiązania, których nie mają u siebie konkurenci. Można również przeprowadzać sprzedaże prędzej, łatwiej i z mniejszym ryzykiem pomyłek.
Główną z istotnych kwestii, jakie trzeba wziąć pod uwagę projektując system dedykowany jest spektrum potrzeb organizacji. Nie warto kopiować już istniejących rozwiązań, gdyż nie mamy wglądu do zaplecza systemu i powinniśmy rekonstruować jego elementy wyłącznie nieefektywną techniką obserwacji i eksperymentów. A przecież system dedykowany zamawia się właśnie po to, by odpowiadał on indywidualnym procesom przebiegającym w środowisku firmy. Decydującymi częściami projektowania systemu dedykowanego jest bowiem sporządzenie przemyślanego planu, dalej zrealizowanie prac programistycznych i wypróbowanie powstałego rozwiązania – również z udziałem przyszłych klientów.