Senior: klient niedoceniony. Jak reklamować produkty skierowane do osób starszych?

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dziś pojęcie senior nie oznacza już tego co zaledwie kilkanaście lat temu. To osoby bardzo aktywne, otwarte na nowe doznania i technologie. Co ciekawe, w Polsce aż 63% osób z grupy wiekowej 50-74 korzysta z internetu.

Zastanów się teraz, jak przekłada się to na świat marketingu. Czy często widujesz reklamy skierowane do osób starszych? Jeżeli tak, prawdopodobnie dotyczą one leków bądź suplementów diety. Czy życie seniorów ogranicza się jednak do troski o zdrowie? Oczywiście, że nie. Jak wynika z danych przytoczonych powyżej, nie ogranicza się także do oglądania telewizji. Produkty skierowane do seniorów można bez obaw reklamować w Internecie. Marketing skierowany do seniorów, czy właściwie silver marketing, to więc zjawisko potrzebne i opłacalne. Poniżej przedstawimy jego najważniejsze zasady.

Multichannel sprawdza się najlepiej

Nie bez powodu większość z nas zakłada, że kampanie skierowane do seniorów powinny skupiać się na telewizji i gazetach. Bez obaw, celem artykułu tego artykułu nie jest przekonanie Cię, żebyś zrezygnował z tych środków przekazu. W końcu sporo w wieku osób 60+ ma z nimi na co dzień styczność. I rzeczywiście, seniorzy to jedna z niewielu grup docelowych, na które mogą zadziałać ulotki.

Korzystają oni jednak także z Internetu. Aż połowa osób w wieku 65-75 lat w Europie ma konto w mediach społecznościowych! Według agencji SEO w Poznaniu Miromind wielu z nich szuka produktów i usług w wyszukiwarkach internetowych. Co ciekawe, seniorzy są grupą wiekową, która najchętniej korzysta z wyszukiwarki Bing.

Wniosek? Wykorzystaj więc te wszystkie kanały, by tworzyć komunikaty, które trafią do serc seniorów. Łącz świat offline ze światem online. Niech uzupełnieniem dla reklamy w gazecie będzie kampania w Google Ads.

Nie komplikuj

Nie bez przyczyny mówi się o seniorach, że nie zawsze są za pan brat z technologią. Choć oczywiście wielu z nich będzie poruszać się wśród odmętów Internetu lepiej niż niejeden nastolatek, niektórym z nich ogrom informacji, banerów i opcji może wydawać się przytłaczający - jak zresztą wielu młodszym osobom.

Dlatego postaw na prostotę. Zadbaj o to, by nawigacja na Twojej stronie była nieskomplikowana i intuicyjna. Ścieżka zakupowa powinna być maksymalnie uproszczona. Zrezygnuj ze wszelkich rozpraszaczy, wyskakujących okienek i natłoku komunikatów. Zapewniamy, że są to zasady, które sprawdzą się nie tylko w przypadku seniorów, ale także wszystkich innych internautów.

Dostosuj język

Seniorzy nie używają takiego samego języka jak millenialsi - i powinieneś to uwzględnić w swoich reklamach. Zrezygnuj z młodzieżowego slangu, odpuść także niepotrzebne anglicyzmy.

Jak już pisaliśmy wyżej, prostota to zawsze dobry pomysł. Możesz pokusić się jednak o sięgnięcie do języka seniorów i znalezienie powiedzeń, sformułowań, których używali w czasach młodości. Taki zabieg na pewno przywoła miłe wspomnienia i pozytywnie wpłynie na postrzeganie Twojej marki.

Przedstawiaj seniorom realne korzyści, które płyną z korzystania z danego produktu. Nie mów o jego niekończących się zaletach - skup się na efektach związanych z jego działaniem. Pamiętaj, że seniorzy rzadko oczekują podobnych rzeczy do millenialsów czy pokolenia baby boomers. Nie oznacza to jednak, że nie mogą korzystać z tych samych produktów. To wszystko kwestia podkreślenia różnych korzyści.

Zaufanie i wsparcie

Seniorzy są pokoleniem, które w znacznie mniejszym stopniu niż np. millenialsi przebiera pośród dostępnych marek i produktów. Jeśli są zadowoleni z danych usług czy towarów - będą po nie wracać. Właśnie dlatego warto pracować na ich zaufanie.

Nie bierze się ono jednak znikąd. Pomagaj swoim potencjalnym klientom w podejmowaniu decyzji zakupowych. Otwórz się na ich pytania i wątpliwości. Postaw na kampanie edukacyjne - nie tylko reklamowe. Seniorzy docenią dobrą obsługę klienta i wsparcie, co zaprocentuje lojalnością w stosunku do Twojej marki.

Niech seniorzy czują się mile widziani

Tworzysz kampanie dla seniorów? Pozwól im się w nich zobaczyć. Używaj odpowiednich grafik i zdjęć. Postaw na fotografie przedstawiające osoby w ich wieku, z którymi mogą się utożsamić.

Nie zakładaj, że inne osoby (np. ich dzieci) podejmują za nich decyzje zakupowe. Choć to oczywiście czasem jest prawdą, w kampaniach kierowanych do seniorów skup się właśnie na nich. I pozwól im nawiązać relację z Twoją marką.

Miej również na uwadze, że z wiekiem pogarsza się nasz wzrok. Na banerach reklamowych, w artykułach możesz stosować dobrze widoczną czcionkę - w rozmiarze minimum 12. Seniorzy nawet nie będą zdawać sobie sprawy z tego ułatwienia, ale z całą pewnością wpłynie ono na pozytywne postrzeganie Twojej firmy. Właśnie takie detale mają znaczenie.

Personalizacja kluczem do sukcesu

Być może jesteś zdania, że Twój produkt znajdzie odbiorców wśród wszystkich grup wiekowych. I świetnie! Nie oznacza to jednak, że do wszystkich z nich powinieneś kierować takie same komunikaty.

Miej na uwadze, że 80% konsumentów dużo chętniej kupi produkt od marki, która oferuje spersonalizowane doświadczenia. Wykorzystaj więc wszystkie powyższe wskazówki, by tworzyć marketing adresowany do seniorów - i odpowiadający na ich potrzeby. Powodzenia!

Ezoteryczny Poznań

Ezoteryczny poznań to lokalny serwis informacyjny o Poznaniu i całej Wielkopolsce. Piszemy o aktualnościach, lokalnych atrakcjach, sztuce i kulturze. Wspieramy wyjątkowe inicjatywy lokalne, piszemy o przejawach wyjątkowej przedsiębiorczości lokalnej i wszystkim tym co interesuje Poznaniaka.

© 2015 Sitte.pl

Search