Najczęstsze problemy techniczne, z jakimi zmagają się właściciele Volkswagena

Najczęstsze problemy techniczne, z jakimi zmagają się właściciele Volkswagena

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

W niektórych markach samochodów zdarza się pojawianie się konkretnych problemów i usterek poza ogólnym zużyciem i eksploatacją części.

W niektórych markach samochodów zdarza się pojawianie się konkretnych problemów i usterek poza ogólnym zużyciem i eksploatacją części. Znajomość tych potencjalnie typowych awarii może pomóc Ci zwrócić uwagę na problematyczne kwestie związane z samochodem. Niemieckie Volkswageny to generalnie bardzo trwałe, solidne i niezawodne samochody – jednak i one narażone są na pewne niewielkie usterki. Oto kilka z najczęściej występujących problemów.

 1. Kontrolka silnika

 Jest to stosunkowo nowy problem, który występuje się przy niskim przebiegu w modelach hybrydowych Jetta 2013. Sprawcą jest potencjalnie nieprawidłowy czujnik lub problem z oprogramowaniem. Świecąca się kontrolka silnika w późniejszych modelach Volkswagena może mieć różnorakie powody - od nieszkodliwych do bardziej poważnych, ale zawsze lepiej jest sprawdzić tę kwestię w autoryzowanym serwisie Volkswagena (np. w Poznaniu przy ulicy Jadwigi Wajsówny 9).

 2. Szlam olejowy

W modelach Passata z początków roku 2000, zaniepokojenie wzbudził problem z awarią silnika spowodowanych nagromadzeniem osadów olejowych. Problemy zaczynają się między 12000 a 15000 km przebiegu. Jeżeli w grę wchodzi inny niż integralny problem z samochodem, można zazwyczaj unikać zbierania się szlamu olejowego, postępując zgodnie ze wszystkimi wytycznymi producenta dotyczących zmian oleju i rodzaju używanego oleju. Pamiętaj, aby umawiać się na  regularne zmiany oleju w autoryzowanym serwisie Volkswagena.

 3. Uszkodzenia wiązki przewodów

Jest to typowy problem w modelu Jetta z 2006 r. Problem występuje po przejechaniu około 160 tysięcy kilometrów. Problemy z elektrycznością powinny być sprawdzane przez wykwalifikowany serwis.

 4. Świecąca się kontrolka poduszki powietrznej

Ten sam model 2006 Jetta ma problem z zapalaniem się kontrolki poduszki powietrznej. Ten problem rozpoczyna się w pobliżu 160 tysięcy kilometrów. Jeśli ta kontrolka zaświeci się, należy zabrać samochód do warsztatu, aby sprawdzić, czy poduszka powietrzna jest prawidłowo zainstalowana. Pamiętaj, że jeśli zostaniesz zatrzymany przez policję, awaria poduszki powietrznej może kosztować Cię mandat. Ten niewielki problem może zostać z łatwością rozwiązany przez serwis Volkswagena w Poznaniu.

 5. Awaria cewki zapłonowej

Passat z 2004 roku ma problem z awarią cewki zapłonowej. Ta usterka pojawia się po przejechaniu około 100 tysięcy kilometrów. Dobre warsztaty zazwyczaj mają tę część zamienną pod ręką, ponieważ jest to dość powszechny i łatwy do usunięcia problem.

Najlepszym sposobem na uniknięcie awarii lub naprawienie problemów, które już się pojawią jest skorzystanie z fachowej pomocy w autoryzowanym serwisie

Ezoteryczny Poznań

Ezoteryczny poznań to lokalny serwis informacyjny o Poznaniu i całej Wielkopolsce. Piszemy o aktualnościach, lokalnych atrakcjach, sztuce i kulturze. Wspieramy wyjątkowe inicjatywy lokalne, piszemy o przejawach wyjątkowej przedsiębiorczości lokalnej i wszystkim tym co interesuje Poznaniaka.

Search